onsdag 30 januari 2008

idspispopd

Tunnelbana 40 min, både där man kliver på och där man kliver av är vad som kan anses vara varken förort eller natur. Man har åkt på ena halvan av linjens sträckning. Börjar ana storstad... Det var alltså tunnelbanepremiär idag.

På lunchen idag hade vi, iaf jag, en övning (prövning) i att äta hala nudlar från en soppa med pinnar. Det var inte helt lätt men till sist blev tekningen något bättre. Men det blev en del som Lady o Luffsen, sug och stänk. Alltså nudelsug och soppstänk. Hoppas det mesta kom på mitt revir. Det visar väl sig om lunchkamraterna kommer med regnmundering i fortsättningen. Huvudet nära soppskålen som strömmar upp vattenånga i näsan plus den starka kryddningen gör att näsan rinner hejdlöst. Eller hur bär sig andra åt, har de fyllt näsan med fuktupptagande medel innan? Salt? Som liten provade jag med peppar, men det slutade med att jag började skrika och gråta så att mamma eller pappa fick bära ut mig från restaurangen. Nu när varken mamma eller pappa är i närheten vågar jag nog inte prova. Men det här med vattenångan fick mig att fundera. Killar som är förkylda och stoppar huvudet ovanför ångande vatten, var de verkligen förkylda innan, eller blev det ett symptom av att just stoppa huvudet där? Är det som en "Inte i kväll älskling"?

Middagen idag åts med Aleks, Markus och Sushil och var riktigt god. Ska försöka få ner här vad stället hette och kanske till och med maten. Poängen jag tänkte komma till var att många av restaurangerna har ett skyltfönster där de visar fakevarianter i porsling och glas av maten. Undrar om det faktum att de lägger ett antal tusen på varje fakeportion påverkar hur ofta menyn ändras? Eller om det i massproduktionssynpunkt påverkar utbutet mellan olika restauranger? Frågor som vi kanske aldrig får svar på...

Måste försöka få till så jag kan sitta längre från nätverksuttaget. Som det är nu är nästan en idspispopd nödvändig för att det ska vara bekvämt.

Inga kommentarer: