torsdag 17 april 2008

Sambo wannabe?

Ända sedan jag flyttade in i min lägenhet har jag haft ett kinesiskt strömaggregat stående på mitt golv. Den är ingenting som jag har bett om att få utan den stod där när jag första gången klev över tröskeln. Jag tänkte inte mer på det utan antog att den ingår i standardutrustningen. Det var först när Anders och Stefan frågade varför jag har ett sådant som jag började reflektera. Men inte särskilt länge, utan den har bott kvar där bredvid soffan utan att göra något större väsen av sig. På kvällen igår ringer det på dörren och jag öppnar. Där står en kille med ett kinesiskt strömaggregat som han räcker över till mig. Jag tittar lite förvånad på honom. Jag tänker att de kanske har gjort någon service eller så på det, inte för att jag bett om det heller. Men jag tar emot det och stänger dörren. När jag ska ställa tillbaka det på sin plats ser jag att jag numer har två stycken. Trevligt. Vet inte riktigt till vilken nytta, men det är ju alltid trevligt med lite sällskap. Och troligen är det någon annan som saknar ett. Kanske strömmar dessa aggregat till mig beroende min nya kinesiska frisyr. Mer om den i ett kommande inlägg.

Senare på kvällen ringer det på dörren igen. Då är det ett matbud som vill leverera mat till mig. Den här gången står jag dock på mig lite mer och påpekar att jag inte beställt någon mat. Budet ursäktar sig och går iväg. Jag börjar ana att det är någon som inte riktigt har koll på var han bor...

3 kommentarer:

Jimmy sa...

Vad har hänt med bloggandet? Varit tyst länge nu! För mycket att göra på jobbet kanske?

Hoppas allt är gott där borta iallafall!

Anonym sa...

Har du tagit semester? Hoppas allt är fint!

Jag har en gammal kompis som ska till Korea med jobbet efter midsommar. Är det ok om jag ger honom din mailadress så kanske han hör av sig och ber om tips eller kan hänga med ut och käka någon kväll eller så?

Annars är allt fint här hemma, Lund är varmt och soligt nu. I helgen blir det göteborg och varv.

Ha det gott, kram!
/anna

magni sa...

Hej Anna!

Såklart kan du ge min mailadress till din kompis!

Lycka till på Varvet! Det gäller såklart båda ovanstående kommentatorer.

/Pär