måndag 26 maj 2008

Hongkongshopping

Fredagen i Hongkong ägnades till stora delar åt shopping. Vi gick runt och kollade på stan och affärer. Medan Anders kollade på skjortor i en mindre evighet klurade Stefan och jag på vilken som är den längsta tid någon person någon gång tillbringat i en butik utan att själv bidra till shopping. Nu ska vi inte svartmåla Anders shoppinghastighet allt för mycket. Men vi hade tråkigt och då sätter tankarna igång... Jag fick mig under dagens lopp en systemkamera till min samling av ting. Det roligaste med den händelsen var att vid tidpunkten för inhandlandet hade jag Anders Nikon-kamera hängande kring min hals. Stefan hade sin kamera runt sin hals. Stefan skulle köpa en present till sin flickvän, en kamera. Så ut från butiken stolpar Stefan och jag med sammanlagt fyra Nikon systemkameror. Känns lagom...

Jag passade också på att köpa två par för små skor. Men de var ju inte så dyra... Per användning kommer de dock troligen vara de dyraste jag någonsin köpt. Men de kanske kan skänkas bort till någon mer eller mindre behövande person.

Inga kommentarer: