fredag 23 maj 2008

Säkerhet

Ett par ord om säkerhet innan synapserna lyckas gnaga sig igenom skinnhinnan som bildats på minnenas sås. Korea och USA är varandras raka motsatser vad det gäller säkerhet. Här kan man mycket väl hamna på en utsiktsplats där man utan större svårighet kan störta huvudstupa ner. Där motsvarande plats i USA troligen skyddat livet på besökarna, och utsikten från allmän beskådan, med en rejäl betongmur. Däremot skulle jag inte vilja somna på slumpvis vald tunnelbanestation i New York. Det vill jag väl i ärlighetens namn inte göra i Seoul heller. Men det är mest för att det säkerligen är bekvämare i min säng. Men jag hade vid uppvaknandet nog haft lika många kroppsöppningar som jag hade vid insomnadet. Och om pengarna som jag eventuellt tappat runt omkring mig skulle ligga staplade i en snygg hög, som om teddyfén varit där och bytt ut nallen.

Låt mig veta om meningarna ovan är allt för kryptiska, så kanske jag får köra de genom tydlighetsfiltret en gång till. Alternativt skriva en avkodningsnyckel.

Inga kommentarer: