fredag 23 maj 2008

Kronologi

Det blir mycket kladd om ingenting nu märker jag. Även den här gången behandlar skrivandet skrivandet. Metaskrivning. Jag klurar på hur jag ska återberätta händelserna, ska jag plocka upp tråden där jag slutade och jobba mig framåt i tiden? Kanske kommer jag då aldrig ikapp. Börjar jag med det dagsaktuella blir kronologin underlig. Pulp Fiction, revisited. Å andra sidan sägs det att man minns bättre baklänges. Iaf när det handlar om traumatiska upplevelser. Så en intervju-/förhörsteknik som är informationsmässigt effektivare är att låta personen återberätta händelseförloppet i omvänds kronologisk ordning. Kanske ska jag bara fokusera på att få ner så många ord och händelser som möjligt och inte tänka så mycket, och sen be någon göra en sortering på bloggen. Nu känner jag igen känslan, den har funnits förut, under skoltiden då det gällde tentor, men nu är det bloggflykt...

Inga kommentarer: