fredag 23 maj 2008

Korean Folk Village

Sean är en ny lokal kille på jobbet. Första helgen efter anställningsstart tar han med Anders, Daniel, Stefan och mig till Korean Folk Village. Ett High Chaparal fast med koreansk kultur och utan vapen, eller ett Skansen utan djur, tre mil utanför Seoul. Jag har liksom killen i Kvarteret Skatan aldrig varit på Chappen, och vill inte heller ge sken av att ha varit där. Men den beskrivningen har jag fått berättad för mig. Hur som helst var det inte överspännande att gå runt där. Men hela grejen var fascinerande. Hur många svenskar hade dragit med sig fyra av sina utländska nyblivna kollegor på söndagsutflykt? Att Sean sen har en fru hemma som väntar födsel inom en månad ger en dimension till. Det mest spännande som händer är att jag är nära att döda min vän Stefan. De har vickbrädor där man genom att hoppa på ena änden skickar upp killen eller tjejen i andra änden i luften. Stefan blir rätt paff när det fasta underlaget under honom byts ut mot luft. Tyvärr får jag inte upp honom så högt i luften. Då hade han ju haft tid på sig att tänka igenom situationen och förbereda en fin landning. Nu slås mer benen bort ifrån honom och han dimper ner som... Det är tur att man inte kan bli landförvisad för pinsamma situationer. Antagligen blir jag själv lika paff, och samvetet får sig en rejäl armbåde i sidan. Det hela blir lite bättre när jag efter ett tag kommer på att jag har våtservetter i ryggsäcken så Stefan kan torka av sin blodiga armbåge...

Inga kommentarer: