lördag 16 februari 2008

Jag blir hellre jagad av pudlar

Inlägget idag är lite av en frågesport. Bokstäverna som jag använt i varje ord kommer från texten i en sång. Första rätta mappningen mellan bokstav och sång utlovas ett fint pris.

För att bli säker på att löpningen skulle bli av bestämde jag mig för att springa innan jobbet i fredags. När man väl kommer till jobbet vet man aldrig riktigt när man kommer därifrån. Under löpturen blev jag jagad av en pudel. Med tanke på pudelns storlek hade den som mest kunnat nafsa mig i hälen. Och vad jag vet är jag inte Akilles, så jag kände mig rätt så lugn.

I mitt hus där jag bor finns en brandtrappa med rörelsesensorbaserad automatisk belysning. Jag har gått lite upp och ner i den trappan och kommit fram till att belysningen tänds med mycket bättre timing på uppvägen än på nervägen. Så jag antar att det betyder att de tycker att man ska fly uppåt i huset vid händelse av brand. Verkar vettigt.

Åter till frågesporten. Min första tanke var att liksom Anders och Måns köra ett Orup-tema. Men jag kan Orup för dåligt för det. Sen tänkte jag köra Ebba Grön-titlar. Men det havererade då jag insåg att låten heter "mamma pappa barn"... Så det blev som det blev. Men jag hoppas att ni ändå vill vara med och tävla.

På kvällen var vi ute och åt korean barbeque med ett rätt stort gäng från jobbet. På vägen dit mötte vi upp Sushil i hans hotellfoajé. Där stod tre koreanska tjejer och sjöng Abba. De är rätt populära här. Abba alltså. Om de tre koreanska tjejerna kan jag inte riktigt uttala mig. BBQ-stället var ett sånt där man tar av sig skorna vid entrén. Det känns mycket trevligare än att sitta med skor på sig. Framför allt om man innan man sticker iväg till BBQ:n hinner tvätta av fötterna. Skor som man inte fryser bort fötterna i när man är ute har en tendens att vara lite för varma inomhus där det är 30 grader. Konsekvenserna är lättuträknade. Vi var ett gäng på åtta personer från jobbet. Lite blandat med koreaner, svenskar och en kines. Roligt! Vi drack deras nationaldryck, eller iaf svenskars nationaldryck i korea, eller Ericsson-anställda i Koreas nationaldryck, lite oklart än så länge. Men de gör reklam för den på tunnelbanorna. Det är en vodkaliknande dryck, fast svagare och godare. I Korea får man inte hälla upp i sitt eget glas. Det betyder otur. Man kommer träffa en ful flicka sägs det. Om det bara gäller killar är för mig oklart. Men man får vara ungefär hur tydlig som helst när man signalerar att man är påfyllningssugen.

Inlägget Ambivalens på Rodeo Drive har blivit uppdaterad med en video på det animerade huset.

Inga kommentarer: