måndag 11 februari 2008

Skimrande ringar

När jag gav mig ut för att springa ikväll var tanken att jag den här gången skulle fokusera helt och hållet på löpningen. Men när jag såg ljuset och tunneln, ljuset var som tur var inte i tunneln, utan det var OS-ringarna som skimrade framför mina ögon strax ovanför tunnelmynningen, kunde jag inte hålla mig längre, utan var tvungen att styra stegen mot de förtrollande ringarna och ta upp mobilen.



Apropå mobilen så var det lite roligt när jag var ute och gick i bergen, med guiden som hade ett engelskt ordförråd på fem ord, kom vi fram till en vacker vy. Då börjar han gestikulera foto, samtidigt som han säger: "pone, pone". Det där med "p" och "f" ni vet. Kul tycker jag att telefonen förknippas mer med foto än vad kameran gör. Eller så var just "phone" ett av de fem ord han kunde och "camera" var det inte. Jag gav honom iaf kameran och han fotade mig. Här är google earth plotten från dagens runda:



Man kan se hur jag nere till höger i springer över en bro, nästan. När jag kommer till andra sidan får jag vända för den är avspärrad. Jag vänder tillbaka och tar nästa bro. Det är efter den som jag ser tunneln som leder mig till OS-stadion. Det är den man ser till höger i bild och man kan se var jag stod och fotade.

Inga kommentarer: