måndag 11 februari 2008

Spam

Här har ni anledningen till att mailboxen förorenas med spam:



Fenomenet med oönskad post i mängd hade såklart även funnits annars. Men det är den här amerikanska matprodukten innehållande konserverad grisbog som sägs ha gett upphov till namnet. Den ska tydligen vara rätt så äcklig. Men när jag såg den i butiken var jag ändå tvungen att köpa en. Det var ju öppet mål i bloggupplägg. Säkert var den dyr också...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Skr%C3%A4ppost#Ordet_spam

Om ni vill ha ett filmtips så kan jag rekommendera Juno. Jag såg den igår, mycket trevlig film om människor. Den gav mig ungefär samma känsla som Garden State. Har ni inte sett nån av dem så fick ni precis två filmtips. Jag tänker inte berätta vad det är för filmer mer än så. För jag skriver för såna som mig, som bara vill få filmen stoppad i handen på mig och börja se den helt utan förväntningar.

1 kommentar:

Jimmy sa...

Kan inte annat än att hålla med! Juno var smått genialisk :D

Dessutom är det inget fel på Spam vill jag minnas, som skinka fast billigare!