söndag 2 mars 2008

De ivriga skola straffas

Jag sitter här och känner att jag borde vilja sticka ut och se omgivningarna. Men istället sitter jag och skriver lite i bloggen... Det har blivit jobbande från hotellrummet istället för utflykt idag. Jens är sängliggande och äventyren är inte lika roliga själv. Iaf inte om man tänkt sig att göra dem gemensamt. Och en av helgens dagar tänkte jag jobba ändå. Får väl se till att ge mig ut imorgon även om Jens inte är i stånd att följa med.

De som hänger på låset för att läsa bloggen... har det inte lätt. Eftersom den är ganska olåst. Men de som läser direkt efter gräddning riskerar att missa tusentals ord. Iaf om man får tro talessättet... Det dyker nämligen upp bilder i gamla inlägg ibland. Lite för att pynta. Så vill man kan man surfa runt lite till äldre sidor också... Den nyfikne listar säkert ut nåt. När bilder ändå är på tapeten så kan jag passa på att be om ursäkt för den dåliga bilden från hissen. Första fotot, det som hamnade i bloggen, rev jag av med mobilkameran utan blixt. Det går ju ofta sådär om inte solen är framme. Och i denna metallåda till hiss lyste solen med sin frånvaro. Jag hann precis få upp kompaktkameran till det var dags att gå av. Men blixten brände av precis så att pass-knappen blev utbländad... Sen kom det in lite andra människor i hissen som ville upp. De såg lite roade ut, och jag vill ju inte roa folk mer än nödvändigt så jag la ner mitt fotograferande för stunden.

Hotellen i Bangalore är svinigt dyra. Jag har hört olika teorier om varför. En går ut på att stan har vuxit för snabbt så att hotellen inte hunnit byggas. En annan handlar om att de befintliga hotellägarna har en liten godispipeline ner i den som bestämmers bakficka, så att nya hotell inte har så lätt att komma till världen. Vilken teori som är troligast... Det finns ju ingen av de större internationella hotellkedjorna här har jag hört.

Inga kommentarer: