söndag 2 mars 2008

Trevliga människor suger

Nu bor jag på ett sånt här hotell som får mig att känna mig som en dålig människa. Att människor är trevliga mot mig för att jag betalar är något som känns jobbigt. Då känner jag att jag måste vara trevlig tillbaka, men jag orkar inte alltid vara trevlig. Ibland vill jag bara vara i fred; få rumsnyckeln och själv bära min väska till rummet, utan småsnack. Praktiskt och tråkigt, men effektivt. Medan jag jobbade idag var städaren här i en dryg timme och fixade och trixade med lakan, handdukar och allt. Rätt obekvämt, men jag visste inte vad jag skulle ta mig till, så jag jobbade vidare. Sen nu på kvällen har en kille kommit och bäddat upp sängen åt mig och satt fram nattofflorna. Visst, jag kan slå på stör ej-lampan. Men på något sätt känner jag att jag ändå borde köra som det är tänkt en gång. Och vill man inte bli störd så missar man ju frukt- och chokladpåfyllningen. Den senare är iofs inte så bra med tanke på marathondeffningen. Får se hur det blir med den.

Vilka hårda titlar det blev på de senaste inläggen. Anas en trend? Kanske kan en lyckad bubbelspräckning imorgon få mig att mjukna... Eller så blir det värre.

Inga kommentarer: