lördag 1 mars 2008

Löpträning och bubbelspräckning

Jag har ännu inte vågat mig ut att springa i det fria. Så jag har hållit mig till hotellets löpband. Jag har inte ens vågat mig ut och gått nånting. En sån promenad kanske iofs skulle sluta i en trevlig språngmarch för livet. Nej då, jag tror inte att det är så farligt. Bara att det har varit rätt många timmar på jobbet. Men i helgen tänkte jag försöka göra åtminstone ett litet hål i bubblan och se nåt mer av staden. Så vore det roligt att få en liten löprunda att plotta in i google earth.



Städaren i mitt förra rum höll på att gömma mina löparskor. Han hade ställt in dem i garderoben. Som tur var lärde jag mig den egenheten hos honom redan första dagen. Annars är det typiskt sånt som gör att man glömmer kvar dem. Han kanske ville sno mina välluktande löparkamrater. Eller så var det just därför han stängde in dem i garderoben, hans näsa kanske är defekt.

Så bloggen säger att det redan är mars. Min klocka visar att det är en halvtimme kvar av februari. Men bloggen kör ju på Seoul tid. Jag tänkte att månadens första inlägg skulle vara det som alla har väntat så otåligt på nu i en månad, nämligen ordstatistiken för februari. Här får ni dras med massa dravel om allt och ingenting. När allt ni säkert vill ha en sammaställning i tabellform av de vanligaste orden. Det hade iaf jag velat ha. Allt går att sammanfatta i ett par rader statistik. Men nu har jag ju tydligen redan sabbat det genom att inte räkna med att jag bloggar i Seoultid. Sen har jag mitt ordräknarprogram på min privata laptop. Och den fick inte följa med till Indien. Den fick inte visum... Så statistiken får vänta till jag kommer hem. Nästkommande mening kommer att innehålla ett påstående som jag inte riktigt vet om jag kommer att stå för så länge, men det är iaf som det känns nu. Jag har haft mer hemlängtan från Indien till Korea, än från Korea till Sverige. Vad kan det bero på? Inte alls att Indien är illa, och det blir bättre dag för dag. Men på något sätt hade vardagen precis börjat ta form i Seoul. Maten här är fantastiskt god! Precis lagom stark. Svetten lackas i pannan och näsan rinner, men det är fortfarande smak av smak, och inte bara starkt.

Inga kommentarer: