söndag 2 mars 2008

Obehagligheterna fortsätter

Bubbelspräckningen går sådär. Jens är fortfarande sängliggande, och själv har jag svårt att få tummen ur. Jag var precis nere och kollade in gymmet. Det föll mig i smaken så jag är tog mig upp till rummet för att hämta träningskläderna. På dörren sitter lappen uppe som informerar om att städning pågår. Okej tänker jag, jag går lite långsamt genom korridoren och ser mig om. Misstag. Strax bakom mig har jag en, som jag inte vet titeln på, men som leder runt folk, han kallar på mig och säger "Your room is here". Suck... Ja, jag har inte gått vilse, men tyckte städaren kunde få jobba i fred... Så nu sitter jag här medan städaren sliter... igen.

Idag har jag iaf tagit mig ut ur rummet och gått runt i hotellets lilla trädgård. Den är rätt så flott och arrangerad med små vattenfall. Jag tog mig även ett varv genom hotellets galleria med butikerna som nog inte är landets billigaste. Målet där var att besöka Reebook-butiken för att se om jag ska fylla på resegarderoben. Den förlängda vistelsen i Indien har gjort tillgången på rena kläder till en bristvara. Men jag skulle hellre komma till en butik utanför bubblan. Inte bara för priset och utbudet, utan mer för känslan. Sen är det ju västerländska kläder jag är ute efter, men det vore ändå kul om inköpsstället låg utanför hotellets gränser.



Jag surfade runt lite på löpning i Bangalore. Mycket av resultaten handlade om huruvida det avgaserna gör löpningen mer skadlig än nyttig. Det finns hur som helst en park en knapp mil bort som ska vara inte hur dålig som helst, sägs det. Den är stängd för trafik mellan fem och åtta på morgonen. Så de rekommenderar att man springer då. Kanske ska jag orka upp tidigt för att komma iväg och få min google maps-plott. Nu när jag har skrivit ner det i bloggen så ökar chanserna. Nu finns planerna inte bara i mitt huvud. Blir det inte av så måste jag kanske motivera för andra än mig själv varför. En bra sporre.

Lagom till inlägget blev klart är städaren också klar. Innan han går tackar han så klart för att han fick städa mitt rum. Att jag sitter och klagar över deras vänlighet förminskar inte västerländskasvinkänslan. Det är helt klart lyxproblem, stackars rika västerlänning, men om alla kunde tagga ner ett pinnhål så hade det varit bekvämare. Fräsch backpacking, det är tekoppen.

Inga kommentarer: