söndag 2 mars 2008

Eftersvett

Jag har precis varit nere i gymmet och sprungit och cyklat. Min plan var att springa i en timme. Men jag fick håll och tänkte att en halvtimme får räcka. Så jag satte mig på träningscykeln istället och svettades flitigt i ytterligare en halvtimme. Efter duschen nere i gymmet kan man få relaxa lite, dricka iste och liméjuice. Jag tackade ja till de två senare vilka jag svepte för att sedan gå upp till rummet och eftersvettas färdigt. Helst ville jag gå runt i rummet med så lite kläder som möjlgt för att slippa svetta ner de kläder som fortfarande är fräscha och därigenom hårdvaluta. I och med att de har duschar nere i gymmet gissar jag att de inte vill att man ska glida runt i svettiga träningskläder i korridorerna. Väl utanför rummet tar jag upp passerkortet och försöker låsa upp dörren. Men det vill sig inte. Hmm... funderar jag. Har jag gått fel? 538. Det ska vara här jag bor. Eller har jag faktiskt glömt bort var jag bor? Var mannen från tidigare idag inte så fel ute ändå som jag trodde? Samme man kommer lagom till mitt tredje öppningsförsök förbi. Han undrar om det är något problem. Vad svarar man på det? Är det här jag bor? Jag slipper till min lättnad att svara och han öppnar istället dörren. Han tror att jag har deaktiverat mitt kort genom att ha det för nära mobilen. Han ska komma förbi med ett nytt. Så nu sitter jag här med alla mina kläder och hoppas att han är snabb.

Inga kommentarer: